sobota 22. října 2016

Puding na neděli vařím v sobotu


Moc ráda mlsám. A tak v neděli prostě dezertík musí být. To se dá omluvit a pochopit.
Ale co když nestíhám nebo se mi nechce plácat koláč, bábovku či dortík?
Tak si vzpomenu na starýdobrý puding. Tentokrát byl hlavní impuls trochu jiný: objevila jsem v pátek v mém oblíbeném bazárku v ulici 5. května zase poklad:
nádherný misky na kompot nebo v aktuálním pojetí na tiramisu nebo právě na ten nestárnoucí puding. 
   
2 věci, co mě na vaření pudingu nebaví jsou:

1/ že se mi vždycky puding malilinko přichytí na dně a špatně se mi potom umývá hrnec...někdo doporučuje před vařením mléka dno vymazat máslet, tak to asi příště zkusím a dám vám vědět.

2/ že musím počkat, s podáváním až vychladne a ztuhne, často ale nevydržím...

Mahito moc puding rád nemá, ale tenhle s chutí čokolády a máty mu oravdu chutnal.

A tady je recept:

Suroviny: 1/2 litru plnotučného mléka
2 polévkové lžice cukru
Pudingový prášek

2 třetiny mléka přivedu na sporáku k varu, mezitím vsypu prášek a cukr do zbytku mléka.
Jakmile se mléko vaří, hrnec odstavím a vmíchám směs. A vrátím na minutu na sporák, jakmile puding začne houstnout vleju do připravených misek.
A už jen vydržet než vychladne, ale když ne, tak to ale ani trochu nevadí....
My už také museli ochutnat.
  
    

Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...