úterý 2. června 2015

Japonci milují KIGURUMI

No, ale co znamená Kigurumi? Jednoduše je to maskot, symbol, panáček, charakter. Já si pamatuju ruzné sportovní maskoty, třeba z olympijských her. 
Tady je ale snad ráj maskotů. Kigurumi musí mít každá školka, škola, sportovní klub, město, supermarket, banka. No, snad každá instituce má svého maskota. Japonci je zbožňují, jakmile se někde takový nebožák, který je do té masky navlečen a úplně pohlcen a určitě zpocen, tak se k němu mladí nebo staří radostně s výskotem sbíhají a chovají se naprosto infantilně. A hlavně se musí spolu vyfotit. Kolikrát mě Mahito strkal do měkké náruče Kigurumi, aby mě mohl na památku vyfotit, ale já nechci. Mě se to nelíbí.
Pro mě je Kigurumi tak nějak zvláštně kýčovité, zvrácené a strašidelné, podivné a falešné a pokořujíci. No, prostě divné.
Ale Japoncům se to očividně líbí, a všechny kigurumi milují, protože jsou přeci tak roztomilí a sladcí. A to stačí!
Japonci jsou hodně odlišní....
Zdraví vás Kigurumi Radana čan


Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...