neděle 19. června 2016

Bleší trh přímo v centru Tokya


Kousíček od našeho bytu máme velký park, jmenuje se jednoduše Shinjuku Central Park. A se svou rozlohou 88 000 m2 (rozprostírá se mezi hotelem Park Hyatt Tokyo a Tokijskou radnicí) je skvělou oázou mezi mrakodrapy. Určitě se o něm brzy zase zmíním...koná se zde pořád něco.


Ale sobota jednou za 14 dní je vyhrazena blešímu trhu.
Všeobecně bleší trhy jsou mezi japonci velmi popularní. A kromě oblečení, bot, doplňku, které tu převažují, tady najdete i staré nepotřebné drobnosti do domácnosti, hračky, sběratelské záležitosti...Tak jdeme na obhlídku:


Začátek je od 10 hodin dopoledne a končí v 15 hodin.
Prodávající si své obchůdky rozprostřou přímo na rozpáleném betonovém náměstíčku, které je uprostředku parku.


Pro cizince, kterých právě tady potkávám hodně, jsou lákavé tradiční japonské vějíře, keramika, boty geta a panenky... Ale i foťáky a komiksové figurky.

Jen tak mimochodem, já dorazila po 10 hodině a teplota už byla na třicítce... Takže jsem obdivovala prodavače, jak tam vydrží. I když mám kšiltovku na hlavě, brýle a láhev vody, mám pocit, že to tady nevydržím.


A už mám první úlovek! Botičky! Cena 200¥. Takže 40 Kč. A jdeme dál. Ale to vedro je šílený...


Klobouk v téhle víhni je nejenom frajeřina, ale i nutnost. Chudák to miminko, ale vypadá spokojeně.


Já se zdržovala jenom ve stinné straně, a i tak jsem to ani ne za hodinu vzdala.... Jo, jsem gaidžin, cizinec. Nemám trénink.


No, nekupte to za hyaku jen (100¥....za dvacku:)


A tady už je můj nákup v plné kráse: 

1/ levandulové šortky značky Chip&Pepper, ještě s visačkami (200¥, původní cena 14000¥)
-připomínají mi levandulový záhon doma

2/ gumové sandálky značka Vista Praia (300¥)
-užiju je tady teď v době dešťů asi nejvíc

3/ 100% hedvábný šatek s plachetnicema a kotvičkama (50¥) to je deset korun!!! 
-krásnej do vlasů nebo na krk

4/ tmavě modré šortky Western glove works s vysokým pasem a mají i kšandy (200¥)
-jsou úžasné, k tomu bíle tričko a ten šátek a moje stříbrný boty

5/ ty kožené botky (200¥)
-podpatky miluju

6/ ještě černobílý kostkovaný šatičky, ty už jsou v pračce..(100¥)
-černobílým kostičkám za sto jenů nikdy neodolám


Teď už zasloužená kávička! A když to všechno spočítán, tak celková útrata za 6 kousků je sumasumárum 1050¥. Asi 200 korun. A pak, že je v Tokyu draze? 



Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...