pátek 7. července 2017

Bábovka je zpátky


Blíží se víkend a já jsem pro milovníky sladkého nachystala, no napekla, připravila BÁBOVKU.
Já sama bábovku jako moučník moc oblíbenou nemám, ale Mahito ji má prostě nejraději.
A i naše Naomi. Ta si ji právě vyžádala, když jsem se jí ptala, co mám uvařit až přijedeš domů?
A co bych pro ně neudělala, neupekla...

Všechno moje pečení je založeno na základním easy receptu:
A jen občas expedimentuju: ubírám nebo přidávám

2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
1 hrnek oleje nebo 1 hera
1tvaroh nebo jogurt nebo kefír nebo 1 hrnek mléka

Minimálně 2 vejce, čím víc tím líp

Prášek do pečiva nebo 1 kávovou lžičku jedlé sody
Ořechy, čokoláda, kokos, kakao, ..... co vás napadne a vo dama najdete.

A tohle doma ve spíži najdu skoro vždycky, takže se do pečení můžu pustit.
Tentokrát jsem tu měla 2 banány, které byly zralý, zralý na smoothie, ale vrazila jsem je taky do toho, protože jsem někde viděla bananacake, tak proč ne to zkusit do bábovky.
Baví mě expedimentovat s přísadama
Tak to zkuste a uvidíte, jak své blízké překvapíte.
A sebe možná taky, jací jste šikulové. A jak to dopadne...

Připrava: tentokrát to bude tvaroh a banány



Nejdřív utřu cukr a vajíčka-cukry vanilkové a 1 hrnek cukru třtinového





A potom už přidávám mouku, tvaroh, banány, jedlou sodu, olej, vločky a ořechy a čokoládu.... tentokrát jsem si připadala trochu jako v pohádce O pejskovi a kočičce. Snad to nepřeženu.







Potom pořádně promíchat, já využívám většinou mužskou sílu, ale Mahito tentokrát doma po ruce nebyl a tak jsem zapojila svoje svaly. Nejnepřijemnější ale nejdůležitějši je pořádně vymazat a vysypat moukou formu. A pak už šup do trouby asi na hodinu....


Uf, bábovka se vyklepla jako po másle, vlasně jo. Vymazaná máslem byla! 
Na zahradě nám právě dozrává rybíz, maliny a našla jsem po velkěm detektivním pátrání i 1 asi už poslední jahůdku a bábovku trochu světově nazdobila.

A Naomi může dorazit domů, bábovka pro ni je na stole
.
A ještě poznámka nakonec i nazačátek:
omlouvám se za 3 měsíční pauzu tady na blogu. Prostě se mi vůbec psát nechtělo, taky jsem měla pocit, že ten blog nikoho nezajímá, ale pár lidí mě překvapilo, že se ptali, kdy bude příspěvek a naše psaní jim prý chybí. Tak to ještě nevzdám a moje prázdniny tady už skončily.
Jen bych byla moc ráda za vaše reakce a komentáře nebo i dotazy, abych věděla, že vás to baví a co bychom měli psát, co byste chtěli vědět.
Radana


Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...