neděle 28. února 2016

Matcha bábovka

Dnes jsem se rozhodla, že budu expedimentovat. Víte, že Mahito má nejraději můj guláš a moji bábovku? A já mu ráda vařím oblíbená jídla. Guláš byl včera a povedl se skvěle. Byla doma i Naomi a stavil se nečekaně Ondra a po guláši se jenom zaprášilo. Ani jsem nestihla zdokumentovat.
Dnes jsem se pustila do bábovky.
Našla jsem instatní matcha čaj se sušeným mlíkem. A protože nám jako nápoj moc nechutnal, tak jsem se rozhodla, že prášek nasypu jako přichuť do bábovky.
V Japonsku jsou sladkosti od sušenek, dortů a čokolád běžné. Třeba matcha zmrzlina je moje nejoblíbenějši!
Matcha je mletý prášek z nejkvalitnějších zelených lístků. Používá se pro čajové obřady. Je spoustu druhů a kvalit. Nyní se pije i studený s ledem a mlékem. Má příjemnou nasládlou chuť. Mně třeba zelený čaj nechutná, ale matcha ano. Je skvělý i na hubnutí a má spustu pozitivních účinků na náš organismus!
U nás se dá matcha koupit například v Oxalisu nebo bežně na internetových obchodech.

A teď recept:
2 hrnky polohrubé mouky
1hrnek cukru
1 hrnek oleje
1/2 hrnku mléka
2 celá vejce
1 prášek do pečiva
1/2 balíčku intantní matcha, pokud použijete opravdový silný prášek, tak bude stavˇit tak 1-2 lžičky

Celá vejce utřeme s cukrem, přidáme postupně všechny ingredience a mícháme. Vymažeme si bábovkovou formu máslem a vysypeme polohrubou moukou nebo strouhankou. Nalijem do formy těsto a dáme asi na hodinu péct.
A pokud se vám nepovede vyklepnout jako mě, tak to neva, chutná i tak:)
Tak dobrou chut'= itadakimas

Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...