neděle 31. ledna 2016

Rybízový koláč se šampaňským

Tradici nedělního pečení mám moc ráda, těším se tak ještě víc na ráno a společnou snídani s Mahito. 
Takže jsem pekla už večer a zjistila jsem, že mi chybí mléko. Nevadí. Česká kuchařinka si vždy dokáže poradit!
V ledničce jsme sice mléko neměli, zato zásoby šampaňskeho ještě ze Silvestra....
Pamatovala jsem si, že do nějakého receptu se přidávala sodovka, tak proč ne šampaňské?
Nachystejte si: hlavně šampaňsky:)
Těsto:
2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
1 hrnek oleje
1 až 2 hrnky šampaňskýho
2 vejce
Citronovou kůru, vanilkový cukr, prášek do pečiva
Tohle všechno pořadně promíchejte a vylijte na pekáček,vymaštěný a vysypaný strouhankou nebo moukou.
Posypte ovocem,
já použila bílý rybíz z vlastních zásob
A pokud máte chuť, vyrobte si žmolenku:
Máslo, cukr a mouka a posypte nakonec jako poslední vrstvu na koláč. Já ji dávám až na posledních 10 minut pečení...
A hotovo!
Určitě nejlépe chutná ve dvou, to bude tím šampaňským.....
Tak krásnou neděli!

Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...