neděle 10. ledna 2016

Dort k narozeninám

Mít narozeniny 31.12., na Silvestra, týden po Vánocích, to není zrovna dobrý datum na oslavu. Všude se sice slaví, ale ne vaše narozeniny! Bujaré oslavy konce roku narozeniny jednoznačně převálcují.
Mahito si už za ta léta zvykl, že v rámci silvestrovského veselí se oslavuje i jeho narození. 
Pro mě je to taky těžké a každý rok stejné:
1. Dárek: Sotva jsem vymyslela hezký dárek k Vánocům, tak mě fakt nic nenapadá hned za týden k narozeninám chlapovi. Uf:)
2. Dort: Co blázníte? Už jsme snědli kila vánočního cukroví... A teď dort?!? Uf:)
Takže jsou Mahitovi narozeniny tradiční: bez dárku a dortu, zato šampaňského má dost a k tomu ohňostroj o půlnoci, aby mu to nebylo tolik líto.
Ale tentokrát jsem ho překvapila a dortík upekla. A byl tak skvělej, že se po něm okamžitě zaprášilo. A taky levnej! No, po vánocích se musí trochu šetřit:)

Tak tady je recept:
Všechno míchám ručně v jedné míse dohromady:

2 hrnky polohrubé mouky+prášek do pečiva
1 hrnek cukru+Vanilkový cukr
3/4 hrnku oleje
1hrnek kefíru
2 vajíčka

Naliju do formy, vymazané a vysypané moukou a peču asi 45 minut.
Mahito má nejvíc rád dorty čokoládový, tak jsem na poslední chvíli změnila krém z tvarohu na čokoládovou polevu:
To jenom rozmícháte ve vodní lázni(hrnec s vodou dáte na sporák a do toho hrnce s vodou vložite menší hrnec) čokoládu na vaření a přilít trochu, asi deci mléka nebo smetany.
Nalijete takhle rozpuštěnou čokoládu na vychladlý korpus a teď už krásně ozdobíte. Já použila borůvky a maliny.
Mňam. To jsem si šplhla:))) 
A kolikáté narozeniny Mahito slavil? Tipněte si. Ten kdo uhodne, tomu upeču stejný dort!
Radana





Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...