pátek 16. května 2014

Zahrada

Vítejte u nás na zahradě!
ahoooj
Jednou z mých velkých zálib je nepochybně zahradničení... po celou zimu si brousím zuby a jakmile je jaro vytahuju sekačku, nůžky i hrábě. Moje, do té doby pěstěné, nehtíky trpí! Ale nemůžu si pomoc, zahrada je droga!
tady mě nikdo nenajde
Oblíbená houpačka pod sakurou uz není opuštěná, ráda se v ní choulím s knížkou. Samozřejmě po vykonané práci, haha
cestička od garáže domů
Cestičku i chodník před domem vyrobil Mahito úplně sám.
Je šikula, ale to není nic nového. Dolů, do stinné zahrady za domem sestoupíme po původních kostrbatých žulových schodech...a teprve tady je ta správná tajuplná atmosféra, kraluje zde starý majestátní smrk jako strážce zahrady a všeho kolem. Nádherně tu bují bohyšky, kakosty, mechy a kapradí, hortenzie a magnolie, lilie...
Modrý obří květináč jsme přivezli až z Žitavy. Poslední dobou se mi  nejvíce líbí v kombinaci s obyčejnými kopretinami, které vydrží od jara až do zámrzu.
Teprve minulý rok jsem objevila kouzlo bylinek:
máta, medunka, šalvěj, oregáno, bazalka, tymián, libeček, pažitka, petržel.
Zkoušeli jsme i feferonky, rajčátka a koriandr...
Taky dýně, ale na ty nám vloni chodila kamarádka srnka Zdenička. Mohli jsme se na ni zlobit nebo ji dokonce vyhnat?
Ne, měli jsme radost:)))
Modrý květináč rozhodl o barevném ladění, takže jsem jako natěrač amatér doladila i posezení u živého plotu, dveře a okenice... Jo, natírání mě baví. Nebaví mě sekání trávy a stříhání plotu.
Bylinková zahrádečka
Modrý květináč před vchodem
schody do zahrady za domem
japonská vrbička s anténkou
hortenzie
srnka Zdenička je spokojená
Levandule=milovaná Francie, kam ráda jezdím čerpat inspiraci. Doma pod okny mi stále připomíná voňavou Provance.
 tak tady jsem se zamilovala do levandule
Nebojte, zahradnické geny ale klidně uspokojíte i na balkoně, terase nebo i okenní římse. Chce to nadšení, trochu zájmu a potom už jen praxe... Ale pozor je to silně návykové!

A na konec kontrolní otázka: víte jaké rostlince se na náší zahradě daří?
No přece čtyřlístkům.
Jeden mám i pro vás! Pro štěstí....

Radana

Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...