čtvrtek 8. května 2014

Japonské odlišnosti JÍDLO sushi



Když jsem se zamilovala do Mahito, tak jsem byla zamilovaná do všeho, co s ním souviselo, do všeho japonského. Prostě jsem milovala Japonsko kvůli Mahitovi.
Dnes už se na Japonsko dívám normálně a tak vidím i to, co jsem dříve neviděla. Zamilovanost vyprchala..růžové brýle už nemám.
Japonci se umí bavit skvěle, teprve u skleničky odhazují svůj ledový odstup. Někdy až moc! Celý den jsou ukáznění a najednou...Bohužel je pravda, že jejich metabolismus snáší hůře alkohol.
Ale pivo mají snad i lepší!
Zjednodušeně ale říkám:
Japonsko můžete milovat nebo nenávidět:
Japonci jsou opravdu jiní než my, jsou dost zvláštní a přemýšlí i žijí hodně odlišně než my. Vypadají skromní, milí a průměrní, ale to je první letmý dojem.Pere se tu tradice a současnost. Řád a revolta. Žár a led. Mládí a stáří. Smích a pláč. Vše je nějak přehnané. Stále se musíte podřizovat okolí. Stálý tlak...A občas je nutné popustit uzdu. Jinak by to ani nešlo.
První příspěvek mých postřehů jsem vybrala téma jídlo. Japonci milují jídlo!
Když se ale dívám na tu fotku....
Láká mě i téma chlapi! Příště. Slibuju!
Každý zná nebo měl možnost ochutnat suši.
A zase: buď mňam nebo už nikdy víc.
Pravda je, že ne každé suši je mňam.
Levné rychlé čerstvé a pořád chutné suši najdete v Japonsku na každém kroku, to je guru-guru suši.  Je to vlastně takový bar, kde před vámi jezdí na malých a barevně různorodých talířcích porce suši. 
Vy jen vztáhnete ruku a vyberete si na co máte chuť. A pokud to na pásu není, stačí na kuchaře hlasitě zavolat vaši objednávku a je to:
K tomu zdarma k dispozici teplý zelený čaj a šóga (nakládaný zázvor) 
Pamatuju se, že když jsem poprvé ochutnala zázvor, tak jsem se asi strašně zašklebila a Mahito se ptal: "Tak co?" A já měla pocit, že mám v puse mýdlo. Vůbec mi to nechutnalo. A dnes zázvor můžu v jakékoliv podobě.
Vpravo kappa maki a vpravo moje nejoblíbenější toro- tuňák.
Po jídle dáte talířky na sebe do komínku a přijde obsluha s čtečkou vás zcálovat:)
V japonsku se všude platí u dveří. U pokladny. A nedává se spropitné. 
Nikdy a nikde!
Tak itadakimas. Dobrou chuť!
Radana


Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...