neděle 5. ledna 2020

Štrůdl - nedělní pečení


Vánoce a Nový rok jsou již za námi. A hurá do "normálního" režimu. Co upéct nějakou odlehčující dobrůtku? A hlavně  jednoduchou, rychlou a levnou. Tak tohle vše splní u nás oblíbený štrudlik.

Já občas slyším, jé, ty pořád pečeš a nepřibíráš, jak je to možné? To nechápu!?!
No, není to žádná záhada:
Nejím to všechno, rozdělím se s ostatními!
Moc ráda peču pro svoji rodinu a sobecky pro sebe na ráno, na snídani.
Já totiž jím sladké (jen) ráno. Moje ideální snídaně se skládá z nějakého sladkého pečiva a kávy. No, když nechci stále dokola kupovaný croissant nebo koblih, tak se musím večer pustit do pečení.
Potom už si dávám celý den se sladkostmi pauzu.
Ale ráno si prostě zamlsám. Mňam.
Tak teď už k receptu:





Suroviny:
Listové těsto hotové: chlazene či mražené
Pár jablek, můžete využít i hrušky
Rozinky, ořechy a skořici, cukr

Postup:
Chlazený listový plát si trošinku pomoučím a ještě rozválím.
Na těsto rozložím na plátky nakrájená jablka.
Posypu skořicovým cukrem-mám ho již v dozičce (smíchany cukr krystal, skořice, vanilkový cukr)
a doladím jestě ořechama a rozinkama, rozinky jsem tentokrát vynechala, protože tu byla Naomi a ta je nemá ráda.
Potom těsto pečlivě zabalím.
Závin přešoupnu opatrně na plech s pečícím papírem a peču ve vyhřáté troubě asi na 40 minut. Mám elektrickou.
A mňam tip: během pečení potírám štrůdl zvrchu
1-2 x máslem nebo herou, nebude vysušený.
No, už jen hotový štrudlik pocukrovat, krásně prostřít a dobrou chuť!
Radana





Žádné komentáře:

Okomentovat

「チーン!」Či~n!

  日本に来るとまず最初に購入するものがある。 それは小さな電気の箱。トースターである。 1 日のスタートに欠かせない朝食のパンを焼く機械である。 Kdyby v Japonsko, první co koupit je jeden malý elektrický krabičk...