neděle 26. února 2017

Základ jsou dárky a knížky

V lednu, právě když jsme oba leželi s pořádnou chřipkou, dostal Mahito vcelku nečekanou nabídku na natáčení v Tokyu. Bylo nám tak zle, že jsme se ani moc neradovali, ale po přečtení předlohy, scénář ještě hotov není, jsme se rozhodli, že nabídku Mahito vezme.
A začali zařizovat: 
LETENKY
Poletíme jako většinou s Finnair přes Helsinky. 
A užijeme si tentokrát bussines třídu! Když nám to pan producent platí. Letenky kupujeme online a je to jednoduché. Vyberete si datum, destinaci a už vám vyběhnou možnosti. Když jste pevně rozhodnutí, tak zaplatíte kartou a už máte letenky.✔️✔️✔️


APARTMÁN Shinjuku

Další krok je rezervace bydlení na celou dobu.
Využíváme stále stejné ubytování, které si pronajímáme.
Už od začátku jsme si to zde zamilovali, hned. Je nám tady moc fajn, máme pocit, že jsme opravdu doma.
Byt leží poblíž velkého parku-Shinjuku Gyoen, budovy Opery a hotelu Park Hyatt Tokyo. A přitom v klidné ulici.
 V bytě je základní zařízení, chybí nám tady pouze dvoupostel, ale to už česká hlava vyladila..
Zrcadlo pro mě a toustovač pro Mahito. Tak to jdeme hned koupit. A jsme spokojení.
Budova je 5ti patrová, bytů je zde asi 25 a všechny jsou podobné: 2kk s balkónem. A my nikdy nevíme jaký byt, jaké poschodí "dostaneme"....


KUFRY
Máme doma 3 velké kufry. A ty vyndám z komory až tak 5 dní před odletem. A  dopředu si již schraňuji:
1/ Dárky
Pro Mahitovi kolegy a naše kamarády
Většinou je to stále stejný sortiment:
becherovka, slivovice, české sladkosti a samozřejmě české sklo.


LÉKÁRNIČKA
Tak to známe všichni, je to takové pojištění a ideální je ji vůbec nevyužít. My vezeme vždy paralen, černé uhlí, antibiotika, analgetika, kapky do nosu a na kašel, gynoperval, leky na sennou rýmu, obvaz, náplast, nůžtičky...


KNÍŽKY
Jsou pro mne každodenní nutnost a radost. 
Doma přečtu asi 1 knížku za týden. A v Japonsku ještě víc. 
Možná bych si mohla pořídit e-čtečku knih, ale na to jsem moc velká "konzerva". Miluju knížky! 
Mám moc ráda Aghatu Christie, Dafne du Murie. Ty si hýčkám ve své malé knihovničce. Jinak si knihy moc nekupuju, ale chodím do knihovny.
Knížky v kufru jsou velký závaží, ale většinu mi věnovaly kamarádky nebo jsem je vybrala v antikvariátu, takže zpátky je nevezu.
 
A teď už jenom přibalit kosmetiku, pár triček, spodní prádlo a je to... 
Mahito se navíc tentokrát vrátí z jiného natáčení v Německu až den před odletem, a tak je teď všechno jenom na mě. 
A řídím se heslem nebrat si s sebou zbytečnosti, při balení je moje mantra: méně je více! No, já už jdu fakt balit, je nejvyšší čas .